vineri, 18 septembrie 2009

Clasa a IX-a B

Sãptãmâna 14-18 septembrie

Prezentarea bibliografiei şi a manualului
Exerciţii recapitulative:
- încadrarea unui text literar în gen şi specie
- caracterizarea unui personaj literar
- vocabular şi morfo-sintaxã

Notã: Testul iniţial se susţine miercuri, 23 septembrie 2009.

Sãptãmâna 21-25 septembrie
Exerciţii recapitulative:
- caracterizarea unui personaj literar
Testare iniţialã
Tema Joc şi joacã, text-suport : Adam şi Eva de Tudor Arghezi
- identificarea temelor şi a motivelor
- selectarea şi comentarea figurilor de stil
- date despre Tudor Arghezi

Săptămâna 28 septembrie – 2 octombrie

1. Mijloace interne de îmbogăţire a vocabularului – derivarea şi schimbarea categoriei gramaticale
- rezolvarea exerciţiilor din manual (pag. 7, 8)
2. Text-suport: Porunca de Tudor Arghezi (foto)
- identificarea temei şi a motivelor poetice
- elemente de structură a textului
- comentarea unor secvenţe poetice
- exerciţii de exprimare a opiniei/ de argumentare
Temă pentru acasă - ex. 12, pag. 10 (manual)
3. Relaţii semantice: sinonimia, antonimia, omonimia, polisemia
- rezolvarea unor exerciţii de vocabular
- test de 10 min. la finalul orei


Săptămâna 5 -9 octombrie

1. Grevă generală în sistemul bugetar

2. Text-suport: Pedeapsa de Tudor Arghezi
- identificarea temei şi a motivelor poetice
- elemente de structură a textului
- comentarea unor secvenţe poetice
- exerciţii de exprimare a opiniei/ de argumentare
Temă pentru acasă – ex. 11, pag. 12 (manual)
3. Eseul structurat
- analiza unui model de eseu structurat
- explicarea criteriilor de evaluare a eseului
- stabilirea planului de lucru
Temă pentru acasă – Redactarea unui eseu structurat, pe baza cerinţelor de la pag. 13

Sãptãmâna 12-16 octombrie
1. Textul ficţional – aplicaţii
- exerciţii de redactare a unor texte diverse (lucru pe grupe de 6 elevi)
Notă ! Cel mai reuşit text va fi publicat în revista liceului – Athanor
2. Text-suport Dupã melci de Ion Barbu (foto)
- exporarea textului – exerciţiile de la pagina 20 din manual
- identificarea particularitãţilor de structurã
- expresivitatea textului – comentarea unor secvenţe poetice
3. Erori semantice:
- confuzia paronimicã
- pleonasmul
- tautologia
=> rezolvarea exerciţiilor din manual, pag. 21-23


Sãptãmâna 19 - 23 octombrie
1. Textul nonficţional: Homo ludens de Johan Huizinga
- identificarea temei şi a scopului textului
- evidenţierea trãsãturilor textului nonficţional
=> rezolvarea exerciţiilor din manual, pagina 27
2. Textul argumentativ
- caracteristici
- tipuri de texte argumentative
- structura argumentãrii: ipoteza, argumentarea propriu-zisã, concluzia
- etapele redactãrii unui text argumentativ
Temã pentru acasã: Redactarea unui text argumentativ (pagina 29)
3. Anacolutul
- identificarea şi corectarea greşelilor din textele selectate
Temã pentru acasã: exerciţiile 1-3, pagina 30



Sãptãmâna 26 - 30 octombrie
1-2. Text –suport: Harry Potter şi piatra filozofalã de J. K. Rowling
- exerciţii de exprimare a opiniei personale despre textul citit
- identificarea temei şi a motivelor literare
- delimitarea secvenţelor textului
- disocierea elementelor reale de cele fantastice
3. Literaturã şi cinematografie
- discuţii despre raportul text – imagine
- prezentarea conceptelor specifice cinematografiei


Sãptãmâna 2 – 6 noiembrie
1. Ecranizarea unui roman
- vizionarea unor secvenţe din filmul Harry Potter şi piatra filozofalã
- discuţii pornind de la secvenţe urmãrite
2. Eseul structurat: Joc şi joacã
- stabilirea planului eseului
- precizarea criteriilor de evaluare a eseului
Temã pentru acasã: Joc şi joacã
3. Evaluarea sumativã a Unitãţii I - test



Sãptãmâna 9 – 13 noiembrie
Unitatea II: Familia
Text-suport Mara de Ioan Slavici
1. Temã, motive, viziune despre lume
- exerciţii de identificare a temei şi a motivelor literare
- argumentarea oralã a unor puncte de vedere cu privire la text
2. Construcţia subiectului - acţiune, conflicte, momente ale subiectului
- delimitarea secvenţelor textului
- rezumarea unor secvenţe narative
3. Construcţia personajelor – modalităţi de caracterizare
- identificarea şi ilustrarea trãsãturilor unor personaje
- încadrarea personajelor într-o tipologie
- exprimarea unor opinii argumentate despre personajele romanului
Temã pentru acasã: Exerciţiile 1-5, pagina 47 (manual)

Sãptãmâna 16-20 noiembrie
1. Naratorul/ instanţele narative
- identificarea instanţelor narative
- naratorul auctorial
Temã pentru acasã: Exerciţiul 2, pagina 47
2. Romanul realist
- observaţia socialã şi moralã
- tehnica detaliului
- obiectivitatea relatãrii
- construirea personajelor în relaţie cu mediul în care trãiesc
3. Oralitatea stilului. Rolul elementelor arhaice şi regionale în interpretarea mesajelor scrise şi orale
- evidenţierea trãsãturilor oralitãţii: cuvinte, expresii, zicãtori populare, propoziţii exclamative etc.
- valoarea expresivã a arhaismelor şi regionalismelor
- rezolvarea exerciţiilor 1-7 de la pagina 48

Sãptãmâna 23-27 noiembrie
1. Stil direct. Stil indirect. Monologul interior
- evidenţierea trãsãturilor stilurilor direct şi indirect
- trecerea vorbirii directe în vorbire indirectã
- redactarea unor texte în stil direct şi/ sau indirect
2. Moduri de expunere. Descrierea
- selectarea secvenţelor descriptive din roman
- tipuri de descriere: tablou şi portret
- trãsãturile textului descriptiv
Temã pentru acasã: redactarea unui text descriptiv (tablou) de aproximativ 30 de rânduri.
3. Interpretarea sensului cuvintelor în context
- sens denotativ/ sensuri conotative
- rezolvarea exerciţiilor din fişa de lucru



Sãptãmâna 2 – 4 decembrie
Notã: luni, 30 noiembrie nu se vor ţine cursuri

Text-suport: Tren de plăcere de Ion Luca Caragiale
1. Construcţia subiectului schiţei
- exerciţii de identificare a temei şi a motivelor literare
- argumentarea oralã a unuor puncte de vedere cu privire la text
- delimitarea secvenţelor textului
Construcţia personajelor
- identificarea şi ilustrarea trãsãturilor unor personaje
- încadrarea personajelor într-o tipologie
2. Comicul. Surse ale comicului
- comicul de situaţie
- comicul de limbaj
- comicul de intenţie

Sãptãmâna 7 – 11 decembrie
1. Recapitulare în vederea lucrării scrise semestriale
2. Lucrare scrisă semestrială
3. Discutarea subiectelor şi a modului de tratare a acestora


14 decembrie 2009 – 3 ianuarie 2010

VACANŢÃ DE IARNÃ


Sãptãmâna 4 – 8 ianuarie
Text-suport: Hronicul şi cântecul vârstelor de Lucian Blaga
1. Analiza fragmentelor din manual
- exerciţii de identificare a temei şi a motivelor literare
- argumentarea oralã a unor puncte de vedere cu privire la text
- delimitarea secvenţelor textului
- identificarea şi ilustrarea trãsãturilor unor personaje
2. Ficţiunea şi realitatea
- identificarea scopului textului
- evidenţierea trãsãturilor textului nonficţional
- expresivitatea textului la nivel stilistic
3. Memorialistica


Sãptãmâna 11 – 15 ianuarie
Texte auxiliare: Moromeţii de Marin Preda, Codul familiei
1. Tipuri de texte
- identificarea temei şi a scopului textelor
- evidenţierea trãsãturilor textului ficţional/ nonficţional
2. Eseul nestructurat : Familia
- stabilirea planului eseului
- precizarea criteriilor de evaluare a eseului
Temã pentru acasã: Familia (eseu structurat)
3. Evaluare


Sãptãmâna 18 – 22 ianuarie
Unitatea III : Scene din viaţa de ieri şi de azi
Text-suport : Ciocoii vechi şi noi de Nicolae Filimon
1. Temă, motive, viziune narativă
- exerciţii de identificare a temei şi a motivelor literare
- argumentarea oralã a unuor puncte de vedere cu privire la text
2. Construcţia subiectului - acţiune, conflicte, momente ale subiectului
- delimitarea secvenţelor textului
- rezumarea unor secvenţe narative
3. Construcţia personajelor – modalităţi de caracterizare
- identificarea şi ilustrarea trãsãturilor unor personaje
- încadrarea personajelor într-o tipologie
- exprimarea unor opinii argumentate despre personajele romanului
Temã pentru acasã: Exerciţiile 1-6, pagina 87 (manual)


Sãptãmâna 25 – 29 ianuarie
1. Monologul. Tipuri de monolog. Monologul interior
- descrierea / argumentarea / povestirea oralã
- tehnici ale monologului eficient
2. Arhaismele
- definirea şi exemplificarea diferitelor tipuri de arhaisme
- explicarea rolului arhaismelor în diferite texte literare
Temã pentru acasã: Exerciţiile 1-5, pagina 89 (manual)
3. Oră la dispoziţia profesorului
- încheierea mediilor

MEDII SEMESTRIALE

1. Argeşanu Ionuţ Alexandru - 5

2. Badea Cătălina Mihaela - 5

3. Benguşi Nicoleta Daniela - 5

4. Burcea Elena Ancuţa - 6

5. David Iolanda Mihaela - 5

6. Dumitru Florin - 6

7. Duţă Mihaela Mariana - 5

8. Enache Mihaela Georgiana - 5

9. Gheorghe Aura Georgiana - 5

10. Iorgu Cosmin Mihail - 5

11. Mihăilă Robert Sorin - 5

12. Mihalache Carmen Nicoleta - 7

13. Mihalache Georgian Vlăduţ - 6

14. Nete Marius Ionuţ - 5

15. Nicolae Viorel Marian - 5

16. Oprea Daniel Robert - 5

17. Păuleţ George Stelian - 8

18. Ploşnea Alexandru - 6

19. Preda Raluca - 5

20. Purcel Pandelescu Florian - 5

21. Radu Marinela Florentina - 5

22. Rizescu Adrian - 5

23. Sandu Radu Bogdan - 6

24. Şerban Gelu Adrian - 6

25. Stan Tudor Ionuţ - 6

26. Stanciu Constantin - 6

27. Şuţă Virgil Ilie - 5

28. Tudor Elena Mihaela - 7

29. Zamfir Iulian - 7


Sãptãmâna 1 – 5 februarie


VACANŢÃ INTERSEMESTRIALÃ







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu