vineri, 18 septembrie 2009

Clasa a XI-a C

Sãptãmâna 14-18 septembrie

Prezentarea bibliografiei şi a manualului
Exerciţii recapitulative:
- specii ale genului epic: basmul, nuvela, romanul
- poezia liricã: Mihai Eminescu, George Bacovia


Notã: Testul iniţial se susţine luni, 21 septembrie 2009.


Sãptãmâna 21-25 septembrie


Testare iniţialã
Unitatea de învãţare I: Fundamente ale culturii române

pentru miercuri, 23 septembrie:
- de recapitulat Procesul de romanizare (istorie, clasa a VIII-a)

- tema: Originea şi evoluţia limbii române
-vezi Originile românilor

- vezi Limba românã

Formarea grupelor pentru studiile de caz :

Grupa I: Dumitru Andreea, Iordache Cosmina, Tãnase Iulia, Ciotea Alexandru, Petre Marius
Studiul de caz Latinitate şi dacism


Grupa II: Dinu George, Petcu Evelina, Constantin George, Şerban Cristian, Dumitru Daniel
Studiul de caz Formarea conştiinţei istorice


Grupa III:
Nae Gabriel, Toma Relu, Niţã Daniel, Stanciu Ionuţ, Andrei Adelina
Studiul de caz Rolul literaturii în perioada paşoptistã


Grupa IV: Rizescu Daniela, Borcãnescu Ionuţ, Iordache Cristina, Bujor Adina, Dumitru Ştefania
Studiul de caz Criticismul junimist


Grupa V:
Toma Mihaela, Necula Larisa, Dumitrescu Adelina, Cãlin Ionuţ
Studiul de caz Diversitate tematicã, stilisticã şi de viziune în opera marilor clasici


Grupa VI:
Bucur Marian, Vintilã Costin, Stoica Mihai, Preda Liviu, Dumitru Florian
Studiul de caz Simbolismul european


Sãptãmâna 28 septembrie – 2 octombrie

1. Împrumuturile în limba românã
- influenţele vechi: slavã, greacã veche, maghiarã, germanã, turcã
- împrumuturi “culturale” din limbile europene: francezã, latinã savantã, italianã, rusã, englezã
2. Norme lingvistice conform DOOM2
- distribuirea unor materiale teoretice (fotocopii)
- identificarea unor modificãri ortografice, ortoepice, morfologice, semantice şi stilistice

Test online despre originea limbii române


Sãptãmâna 5-9 septembrie

Stagiu de practicã

Sãptãmâna 12 - 16 octombrie

Studiul de caz Latinitate şi dacism

1. Prezentarea celor douã mituri fondatoare
- urmărirea prezenţei acestor idei / mituri în literatura română
- motive de elogiu pentru spiritul latin
- caracteristici ale dacilor
Care mit e mai atrăgător?
2. Fascinaţia Antichităţii şi a culturii clasice:
Gheorghe Asachi – poezii dedicate Italiei (Ex: La Italia)
• Vasile Alecsandri – Cântecul gintei latine
• Andrei Mureşanu – Deşteaptă-te române (Un răsunet)

Mitul dacic:
• M. Eminescu – Memento mori
• M. Eminescu - Gemenii
• Lucian Blaga – Revolta fondului nostru nelatin
3. Prezentarea concluziilor studiului de caz
Evaluarea membrilor grupei I

Sãptãmâna 19 - 23 octombrie
1. Unitatea de învãţare II - Perioada veche
Studiul de caz Formarea conştiinţei istorice
- istoriografia româneascã:

Grigore Ureche - Letopiseţul ţărâi Moldovei, de când s-au descălecat ţara

Miron Costin - Letopiseţul Ţărîi Moldovei de la Aaron Vodă încoace

- De neamul moldovenilor

Ion Neculce - O samã de cuvinte

Radu Greceanu, Radu Popescu, Stolnicul Constantin Cantacuzino


2. Valoarea literarã a cronicilor
- arta portretului la Grigore Ureche şi Ion Neculce
- arta naraţiunii la Miron Costin şi Ion Neculce
3. Prezentarea concluziilor studiului de caz
Evaluarea membrilor grupei II

Sãptãmâna 26 - 30 octombrie
1. Curente culturale/ literare în sec. al XVII-lea – al XVIII-lea

- Umanismul

Omul - centru al universului (foto)


- context socio-politic
- trãsãturi
- reprezentanţi

- Umanismul românesc

2. Iluminismul

Frontispiciul Enciclopediei iluministe franceze (foto):

- context socio-politic
- trãsãturi
- reprezentanţi

3. Evaluare sumativã

Sãptãmâna 2 – 6 noiembrie
Studiul de caz Rolul literaturii în perioada paşoptistã
1. Contextul socio-istoric
Etapele paşoptismului:
a) Ion Heliade – Rădulescu
b) Mihail Kogălniceanu
Curentele literare: clasicismul, romantismul

2. Dacia literarã
Contextul literar al apariţiei Daciei literare
Introducţie la Dacia literară de Mihail Kogălniceanu
- lectura articolului
- identificarea ideilor programatice
- scriitori şi opere paşoptiste
3. Prezentarea concluziilor studiului de caz
Evaluarea membrilor grupei III


Sãptãmâna 9 – 13 noiembrie
Forme hibride ale civilizaţiei româneşti la mijlocul secolului al XIX-lea
Text-suport Chiriţa în provinţie de Vasile Alecsandri
1. Temã, viziune despre lume
- prezentarea subiectului comediei
- identificarea tipurilor de comic
- „a fi la modã” – discuţii pe tema snobismului/ parvenitismului
2. Conservator vs. modern
- caracterizarea personajelor

3. Variante literare libere
- utilizarea dicţionarului (DOOM2)
- exerciţiile de la pagina 69 din manual

Sãptãmâna 16 – 20 noiembrie
Dezbatere: România, între Orient şi Occident
1. Cadrul teoretic. Definirea temei
- reactualizarea cunoştinţelor despre dezbatere şi argumentare
- pregătirea dezbaterii (propunerea bibliografiei, comunicarea moţiunii)
2. Perspective asupra situării României între Orient şi Occident
- modul occidental de viaţă şi de gândire
- modul oriental de viaţă şi de gândire
- argumentarea propriilor opinii cu privire la textele citite
3. Polemici interbelice pe tema situării culturii şi civilizaţiei româneşti între Orient şi Occident
- identificarea tehnicilor şi structurilor argumentative, a tipurilor de argumente în anumite texte (G. Cãlinescu, Garabet Ibrãileanu, Camil Petrescu)
Temã pentru acasã: România, între Orient şi Occident (eseu nestructurat)

Sãptãmâna 23 – 27 noiembrie
1. Descoperirea literaturii populare
- trãsãturile folclorului
- ilustrarea conceptelor operaţionale mit, basm, arhetip
- miturile fundamentale ale românilor
2. Balada popularã
Monastirea Argeşului (varianta Alecsandri)/ Meşterul Manole (varianta G. Dem. Teodorescu - în manual)
- identificarea motivelor
- asemãnãri şi deosebiri
- exprimarea opiniilor referitoare la cele douã variante ale baladei
3. Structuri discursive:
- textul informativ
- textul argumentativ
- exerciţii de identificare a trãsãturilor celor douã tipuri de text
Temã pentru acasã: redactarea unor texte informative, argumentative

Sãptãmâna 30 noiembrie – 4 decembrie

Notã: luni, 30 noiembrie nu se vor ţine cursuri
1. Recapitulare pentru lucrarea scrisă
2. Lucrarea scrisă semestrială
3. Discutarea subiectelor lucrării scrise


Sãptãmâna 7 – 11 decembrie
Studiul de caz Criticismul junimist
1. Junimea: iniţiatorii şi obiectivele societãţii
- etape în desfãşurarea activitãţii
- forme de manifestare
2. Articolele lui Titu Maiorescu
- lectura articolelor:

„În contra direcţiei de astăzi în cultura română”

„O cercetare critică asupra poeziei române de la 1867”

„Comediile d-lui I. L. Caragiale”
3. Prezentarea concluziilor studiului de caz
Evaluarea membrilor grupei IV


14 decembrie 2009 – 3 ianuarie 2010
VACANŢÃ DE IARNÃ


Sãptãmâna 4 – 8 ianuarie
1. L.C. – Conversaţia. Dezbaterea
- exerciţii de identificare a trãsãturilor conversaţiei
- jocuri de rol
- caracteristicile unei dezbateri
2. L.C. – Monologul informativ/ argumentativ
- strategii folosite în monolog
- exerciţii de redactare a diverselor tipuri de monolog
3. Romantismul
- contextul istoric al apariţiei curentului
- trãsãturi şi reprezentanţi

Sãptãmâna 11 – 15 ianuarie
Studiu de caz (V)
Diversitate tematică, stilistică şi de viziune în opera marilor clasici
1. Definirea problemei
- discuţii pornind de la opinii critice referitoare la epoca marilor clasici
2. Marii clasici ai literaturii române: Eminescu, Creangã, Caragiale, Slavici
- analiza unor texte reprezentative
- exprimarea opiniilor despre importanţa celor patru scriitori pentru literatura românã
3. Prezentarea concluziilor studiului de caz
Evaluarea membrilor grupei V


Sãptãmâna 18 – 22 ianuarie
1. Alexandru Lăpuşneanul de Costache Negruzzi
– identificarea viziunii despre lume, a temei şi motivelor literare
- identificarea elementelor de compoziţie
2. Construcţia subiectului – acţiune, conflicte, momente ale subiectului
- rezumarea celor patru capitole
- argumentarea oralã a unuor puncte de vedere cu privire la text
3. Construcţia personajelor. Modalităţi de caracterizare. Tipuri de personaje
- identificarea şi ilustrarea trăsăturilor personajelor
- exerciţii de încadrare a personajelor într-o tipologie
- susţinerea / combaterea cu argumente pertinente a opiniilor critice cu privire la personajele principale
Temã pentru acasã: Personajul romantic (eseu liber)

Sãptãmâna 25 – 29 ianuarie
1.Text-suport : Odă (în metru antic) de Mihai Eminescu
– identificarea viziunii despre lume, a temei şi motivelor romantice
- comentarea unor secvenţe poetice
2. L.C. – Figuri de stil şi procedee de expresivitate
- evidenţierea valorii expresive a modurilor şi timpurilor verbale
3. Oră la dispoziţia profesorului
- încheierea mediilor


MEDII SEMESTRIALE

1. Andrei Alexandra – Beatrice – 7
2. Borcănescu Ionuţ – 5
3. Bucur Marian – 7
4. Bujor Adina Gabriela – 8
5. Călin Ionuţ – 6
6. Ciotea Alexandru – 5
7. Constantin George – 5
8. Dinu George – Cosmin – 6
9. Dumitrescu Adelina Maria – 6
10. Dumitru Andreea – 8
11. Dumitru Ştefania Ionela – 5
12. Dumitru Daniel – 3
13. Dumitru Florian – 3
14. Iordache Cosmina – 8
15. Iordache Cristina – Elena – 8
16. Nae Gabriel Alexandru – 8
17. Necula Larisa Mihaela – 8
18. Niţă Daniel – 7
19. Petcu Evelina – 5
20. Petre Marius Petrişor – 5
21. Preda Liviu Sorin – 5
22. Rizescu Maria Daniela – 6
23. Şerban Cristian – 7
24. Stanciu Ionuţ – 7
25. Stoica Mihai – 5
26. Tănase Iulia Andreea – 7
27. Toma Mihaela Iulia – 6
28. Toma Relu Valentin – 7
29. Vintilă Costin – 5
30. Andrei Robert – S.N.




Sãptãmâna 1 – 5 februarie
VACANŢÃ INTERSEMESTRIALÃ





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu