sâmbătă, 6 februarie 2010

Clasa a XI-a B, semestrul al II-lea


Sãptãmâna 08 – 12 februarie

1. Text-suport : Scrisoarea I de Mihai Eminescu.
Temă, motive poetice, elemente de compoziţie
- exerciţii de explorare a textului
- discuţii pe marginea impresiilor produse de lectură ;
2. Satira romantică
- comentarea unor secvenţe poetice
- identificarea elementelor romantice
- exerciţii de redactare
Temã pentru acasã: Redactarea unui comentariu literar
3. Condiţia omului superior în lumea comună
- identificarea unor conexiuni între literatura română şi cea universală


Sãptãmâna 15 – 19 februarie

4 -5. Text-suport: Luceafărul de Mihai Eminescu. Izvoare de inspiraţie.
- exerciţii de explorare a textului
- discuţii pe marginea impresiilor produse de lectură ;
- identificarea unor conexiuni între literatura română şi cea universală
6. Interpretări posibile
- exerciţii de reflecţie
- exerciţii de exprimare a opiniei personale

Sãptãmâna 22 – 26 februarie

7. Condiţia nefericită a omului de geniu
- stabilirea planului eseului
Temã pentru acasã: Redactarea unui eseu structurat
8.Particularităţi stilistice
- exerciţii de analiză a expresivităţii limbajului poetic la toate nivelurile sale: fonetic, lexico-semantic, morfosintactic, stilistico-textual

9. Romantismul - evaluare

Test sumativ

Sãptãmâna 01 – 05 martie

1. Figuri de stil şi procedee de expresivitate
- niveluri ale expresivitãţii: fonetic, morfologic, sintactic, lexical
- exerciţiile 1-5, pag. 169
2. Realismul
– prezentare generală (context istoric, trăsături, reprezentanţi)

- discuţii despre contextul cultural specific epocii
3. Text-suport: În vreme de război de I. L. Caragiale.
Construcţia subiectului şi a discursului narativ
- exerciţii de explorare a textului: identificarea temei, motivelor, elementelor de compoziţie
- identificarea particularitãţilor de construcţie a subiectului – acţiune, tipuri de conflict, momente ale subiectului
- rezumarea unor secvenţe narative
Temã pentru acasã: exerciţiul 2, pag. 186

Sãptãmâna 08 – 12 martie


1. Construcţia personajelor. Modalităţi de caracterizare
- identificarea şi ilustrarea trãsãturilor personajelor;
- încadrarea personajelor într-o tipologie ;
- evidenţierea modalitãţilor de caracterizare a personajelor.
2-3. L.C. Structuri discursive (argumentative)
- exerciţii de identificare a structurilor şi tehnicilor argumentative
- exerciţii de construire a unor argumentaţii orale/scrise

Sãptãmâna 15 – 19 martie

1. Simbolismul
– prezentare generală (context istoric, trăsături, reprezentanţi)

- discuţii pornind de la contextul cultural specific epocii
2. Text-suport : Noaptea de decemvrie de Alexandru Macedonski.
Temă, motive literare, imaginar poetic
- exerciţii de explorare a textului: identificarea temelor, motivelor
- discuţii pe marginea impresiilor produse de lectură ;
- comentarea unor secvenţe poetice
3. Elemente de compoziţie; expresivitatea textului
- exerciţii de reflecţie
- exerciţii de exprimare a opiniei personale


Sãptãmâna 22 – 26 martie

1. Condiţia omului superior în lumea comună

- exerciţii de reflecţie
- exerciţii de exprimare a opiniei personale
- stabilirea planului eseului structurat
2. Text-suport: Acuarelă de Ion Minulescu.

Temă, motive literare, imaginar poetic
Elemente de compoziţie; expresivitatea textului
3. L.C. Neologismele
- exerciţii de vocabular




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu