sâmbătă, 6 februarie 2010

Clasa a IX-a A, semestrul al II-lea


Sãptãmâna 08 – 12 februarie

Text-suport: Repausul duminical de I. L. Caragiale
1. Temă, motiv, viziune narativă
- exerciţii de exprimare a opiniei personale despre textul citit
- identificarea temei şi a motivelor literare
- delimitarea secvenţelor textului
2. Construcţia subiectului
- stabilirea ideilor principale
- exerciţii de rezumare a unor fragmente de text
- identificarea şi ilustrarea trãsãturilor unor personaje
- încadrarea personajelor într-o tipologie
Temã pentru acasã: Exerciţiile 3, 4/ pag. 95 (manual)
3. Moduri de expunere
- identificarea modurilor de expunere predominante

Sãptãmâna 15 – 19 februarie

4. Dialogul. Tipuri. Reguli ale dialogului.
- evidenţierea principalelor tipuri de dialog
- exerciţii de construire a dialogului
5. Dialogul. Tehnici ale dialogului eficient
- jocuri de rol
6. Interviul : Amintiri din ziua a şaptea - de vorbă cu doamna Zoe Cantacuzino, Tita Chiper
- evidenţierea trăsăturilor definitorii ale textului nonficţional
- exerciţii de relatare orală a unor experienţe personale;

- exerciţii de argumentare a unor puncte de vedere referitoare la textul studiat



Sãptãmâna 22 – 26 februarie


1. Articolul: De la Poiana Ţapului la Skate Park
- evidenţierea trăsăturilor definitorii ale textului nonficţional
- exerciţii de relatare orală a unor experienţe personale;
- exerciţii de argumentare a unor puncte de vedere referitoare la textul studiat
Temã pentru acasã: Exerciţiul 4, pag. 116
2. Interviul; articolul – aplicaţii
- exerciţii de redactare a unor texte publicistice;
- activitate în perechi.
3. Literatura şi cinematografia
Text-suport: D-ale carnavalului de I.L Caragiale
- exerciţii de exprimare orală a reacţiilor şi opiniilor referitoare la modul de transpunere a textului literar în limbaj cinematografic.

Sãptãmâna 1 – 5 martie


1. Concepte specifice cinematografiei
- exerciţii de identificare a conceptelor specifice cinematografiei.
2. Cronica de film
- exerciţii de evidenţiere a trăsăturilor specifice cronicii de film;
- exerciţii de redactare a unor texte publicistice;
3. Evaluare

Sãptãmâna 8 – 12 martie


Text-suport: Balta-Albă de Vasile Alecsandri
1. Temă. Motiv. Viziune despre lume
- discuţii prin care elevii să-şi exprime reacţiile şi opiniile faţă de text;
- identificarea temei şi a motivelor literare;
- delimitarea secvenţelor textului.
2. Construcţia subiectului
- stabilirea ideilor principale;
- exerciţii de rezumare a unor fragmente de text.
3. Personajul literar
- identificarea şi ilustrarea trãsãturilor unor personaje;
- încadrarea personajelor într-o tipologie ;
- evidenţierea modalitãţilor de caracterizare a personajelor.

Sãptãmâna 15 – 19 martie


1. Modurile de expunere
- evidenţierea relaţiei autor-narator-personaj;
- discuţii privind rolul modurilor de expunere
2. Ironia; autoironia; comicul.
- definirea conceptelor operaţionale şi ilustrarea acestora;
- exerciţii de selectare şi comentare a secvenţelor ce ilustrează comicul.
3. Povestirea în ramă
- exerciţii de argumentare a încadrării într-o specie pe baza trăsăturilor acesteia

Săptămâna 22 - 26 martie

1. Povestirea orală şi scrisă

- definiţie, trăsături

- redactare de text

Temă pentru acasă: Scrie o povestire cu titlul O călătorie cu peripeţii despre o experienţă personală (reală sau imaginară), care aparţine senzaţionalului.

2. Componentele actului de comunicare

- emiţător, receptor, mesaj, cod, canal, context

- rezolvarea exerciţiilor de la pagina 140 din manual

3. Funcţiile comunicării

- emotivă, conativă, poetică, metalingvistică, fatică, referenţială

- exerciţii de identificare a funcţiilor comunicării

Temă pentru acasă: Exerciţiul 6, pag. 141

Săptămâna 29 martie - 2 aprilie

Aventură, călătorie

Text-suport: Fraţii Jderi, de Mihail Sadoveanu

1. Temă, motive, viziune despre lume;

- exerciţii de exprimare a opiniei personale despre textul citit;

- identificarea temei şi a motivelor literare;

- delimitarea secvenţelor textului.

2. Construcţia subiectului

- stabilirea ideilor principale;

- exerciţii de rezumare a unor fragmente de text.

3. Personajul literar

- identificarea şi ilustrarea trãsãturilor unor personaje;

- încadrarea personajelor într-o tipologie ;

- evidenţierea modalitãţilor de caracterizare a personajelor.

Temă pentru acasă: exerciţiul 9, pagina 151

Săptămâna 5 - 9 aprilie

Vacanţa de Paşte

Săptămâna 12 - 16 aprilie

1. Moduri de expunere - naraţiunea

- exerciţii de identificare a trăsăturilor naraţiunii

- redactarea unor texte narative

2. Rolul expresiv al părţilor de vorbire

- substantivul, adjectivul, verbul, adverbul

3. Limbajul naratorului/ limbajul personajului

- rezolvarea exerciţiilor de la pagina 153

Săptămâna 19 - 23 aprilie

Realitate şi ficţiune

1. Memorialul de călătorie - Metropole de Liviu Rebreanu

- literatura de frontieră

- trăsăturile memorialisticii

2. Jurnalul

- definiţie, trăsături

Temă pentru acasă: Exerciţiul 1, pagina 165

3. Anunţul publicitar

- trăsături

- scopul şi funcţiile comunicării

- redactare de text

Sãptãmâna 26 – 30 aprilie 
1 – 2. Eseul structurat: « Aventură, călătorie »
- stabilirea etapelor redactării:
a) pregãtirea redactãrii
• lectura textului/ textelor abordat(e)
• citirea şi înţelegerea cerinţei
• documentarea
• alcãtuirea planului compunerii
b) realizarea lucrãrii
• abordarea tuturor aspectelor de conţinut implicate de formularea cerinţei
• respectarea regulilor de redactare
c) verificarea lucrãrii
3. Evaluare sumativã

Sãptãmâna 3 – 7 mai
1. Descrierea de tip portret/ Portretul literar
Texte-suport : Letopiseţul Ţării Moldovei de Grigore Ureche, Fraţii Jderi de Mihail Sadoveanu
- încadrarea personajelor într-o tipologie
- exerciţii de ilustrare a trăsăturilor personajelor şi a modalităţilor de caracterizare a acestora
- exerciţii de redactare a unor eseuri structurate 
2. Paralela literară
- stabilirea planului eseului-paralelă
3. Prezentarea unor teme de portofoliu
- prezentarea produselor rezultate în urma lucrului individual


Sãptãmâna 10 – 14 mai
1 - 2. Text-suport : Alexandru refuzând apa de Ştefan Aug. Doinaş.
Structura poetică. Expresivitatea textului poetic  
- exerciţii de reliefare a temei şi a motivelor poetice
- exerciţii de înţelegere şi operare pe un text poetic
- comentarea unor secvenţe de text
3. Balada cultă
- exerciţii de argumentare şi redactare 

Sãptãmâna 17 – 21 mai
37. Recapitulare în vederea lucrării scrise semestriale
38. Lucrare scrisă semestrială
39. Discutarea lucrării scrise

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu