vineri, 18 septembrie 2009

Clasa a X-a A

Saptamana 14-18 septembrie

Prezentarea manualului si a bibliografiei

Recapitulare clasa a IX-a: teme literare (Joc si joaca, Familia, Scene din viata de ieri si de azi, Aventura, calatoria)

Nota: Testul initial se sustine miercuri, 23 septembrie

Sãptãmâna 21-25 septembrie

Exerciţii recapitulative:
- elementele situaţiei de comunicare
- tema şi scopul comunicãrii
- mijloace interne de îmbogãţire a vocabularului: derivarea
- sinonimia
Testare iniţialã
Unitatea de învãţare I: Basmul cult

- de citit basmul lui Ion Creangã, Povestea lui Harap-Alb
- de completat fişa de lecturã
- date despre Ion Creangã

Săptămâna 28 septembrie-2 octombrie

1. Instanţele comunicării (autor, narator, personaj, cititor). Perspectiva narativă/ punct de vedere/ focalizare/ viziune.

- de recapitulat clasificarea personajelor şi modalităţile de caracterizare a personajului literar

2. Construcţia personajelor basmului

- lucru pe grupe: rezolvarea exerciţiilor de la pag. 17-18 din manual

- temă pentru acasă: Caracterizarea protagonistului basmului (eseu structurat)

3. Registre stilistice

- identificarea elementelor care conferă oralitate stilului lui Creangă (forme ale adresării directe, enunţuri exclamative şi interogative, elidări fonetice, topica afectivă etc.)

- identificarea cuvintelor şi expresiilor populare

Sãptãmâna 5-9 octombrie
1. Grevă generală în sistemul bugetar
2. Dialogul
- reactualizarea cunoştinţelor dobândite anterior
- exerciţii de identificare a structurii dialogului din textele selectate
- evidenţierea tehnicilor de construire a dialogului
- joc de rol: dialogul oral pornind de la situaţiile de comunicare indicate de profesor
3. Nivelul stilistico-textual de constituire a mesajului
- limbajul standard, limbajul literar, limbajul colocvial, limbajul popular/ regional, limbajul arhaic, argoul, jargonul
- rezolvarea exerciţiilor de la paginile 39,40 din manual



Sãptãmâna 12-16 octombrie
1. Evaluare sumativă Unitatea I
Unitatea de învãţare II – Nuvela
-de citit nuvela lui Ioan Slavici – Moara cu noroc
- de completat fişa de lecturã
2. Temã, viziune despre lume
Particularitãţi de compoziţie
3. Construcţia subiectului – acţiune, conflicte, momente ale subiectului
- argumentarea oralã a unor puncte de vedere cu privire la text


Sãptãmâna 19 - 23 octombrie
1. Construcţia personajelor
Tipuri de personaje. Modalitãţi de caracterizare
- identificarea şi ilustrarea trãsãturilor unor personaje
- încadrarea personajelor într-o tipologie
Temã pentru acasã: Eseul structurat – pagina 56
2. Stilul direct, stilul indirect, stilul indirect liber
- ilustrarea particularitãţilor celor trei stiluri pe baza textelor selectate
- transformarea stilului direct în stil indirect
Temã pentru acasã: Reactualizarea cunoştinţelor despre monolog
3. Monologul. Aplicaţii
- joc de rol: susţinerea unui monolog pe o temã datã (manual, pagina 56)
Temã pentru acasã: de completat fişa de lecturã pentru romanul Ciocoii vechi şi noi de Nicolae Filimon



Sãptãmâna 26 - 30 octombrie
Unitatea de învãţare III: Romanul
1. Text-suport Ciocoii vechi şi noi de Nicolae Filimon
- particularitãţi de structurã şi de compoziţie – rolul prologului şi al dedicaţiei
- argumentarea oralã a unui punct de vedere cu privire la text
2. Construcţia subiectului romanului
- identificarea particularitãţilor de construcţie a subiectului – acţiune, tipuri de conflict, momente ale subiectului
- rezumarea unor secvenţe narative
3. Instanţele comunicãrii. Perspectiva narativã
- naratorul omniscient, omniprezent
- obiectivitatea/ subiectivitatea naratorului
- argumentarea propriilor opinii
Temã pentru acasã: Încadrarea operei în specia roman (eseu structurat)



Sãptãmâna 2 – 6 noiembrie

1. Construcţia personajelor
Tipuri de personaje. Modalitãţi de caracterizare
- personaje negative – personaje pozitive
- tipologii umane: arivistul
Temã pentru acasã: Caracterizarea personajului principal
2. Romanul realist
- trãsãturile realismului
- verosimilitatea
- elementele monografice
- tehnica detaliului
Temã pentru acasã: la alegere, unul dintre proiectele:

Vestimentaţia în timpul domniilor fanariote
– Arta culinarã în timpul domniilor fanariote
– Viaţa culturalã la începutul secolului al XIX-lea
– Viaţa la Curtea Domneascã în vremea lui Caragea

3. Evaluarea discursului oral
- componenta verbalã
- componenta paraverbalã
- componenta nonverbalã
- importanţa acordatã contextului
- fişa de evaluare a discursului oral
Temã pentru acasã: completarea fişei de lecturã pentru romanul Ion de Liviu Rebreanu


Sãptãmâna 9 – 13 noiembrie
Text-suport: Ion de Liviu Rebreanu
1. Particularităţi de structură şi compoziţie
- simetria incipitului cu finalul
- structura sfericã
- planuri narative
- tehnici narative
2. Construcţia subiectului
- identificarea particularitãţilor de construcţie a subiectului – acţiune, tipuri de conflict, momente ale subiectului
- rezumarea unor secvenţe narative
- exprimarea opiniei personale cu privire la textul citit
3. Instanţele comunicării. Perspectiva narativă
- naratorul omniscient, omniprezent
- obiectivitatea naratorului
- impersonalitatea stilului
Temã pentru acasã: Încadrarea operei în categoria romanului obiectiv (eseu structurat)


Sãptãmâna 16 – 20 noiembrie
1. Construcţia personajelor. Modalităţi de caracterizare. Tipuri de personaje
- identificarea şi ilustrarea trăsăturilor anumitor personaje
- exerciţii de încadrare a personajelor într-o tipologie
- susţinerea / combaterea cu argumente pertinente a opiniilor critice cu privire la personajul principal
Temã pentru acasã: Eseu structurat (caracterizarea protagonistului)
2. Registre stilistice
- identificarea registrelor stilistice utilizate de autor
- exerciţii de analizã stilisticã
3. Romanul realist, obiectiv
- trãsãturile realismului
- verosimilitatea
- elementele monografice
- tehnica detaliului
- obiectivitatea naratorului

Sãptãmâna 23 – 27 noiembrie
1. Scrierea şi pronunţarea numelor proprii
- normele ortografice şi ortoepice
- rezolvarea exerciţiilor de la pagina 92 din manual
2. Dialogul. Reguli şi tehnici. Structura dialogului
- actualizarea cunoştinţelor anterioare despre dialog
- identificarea structurii dialogului în texte selectate
- joc de rol : exerciţiul 4/ pagina 93
3. Dezbaterea
- definirea noţiunii şi prezentarea etapelor unei dezbateri
- argumentarea: afirmaţia, motivarea, concluzia
- contraargumentarea
- analiza dezbaterii
Temã pentru acasã: completarea fişei de lecturã pentru romanul Maitreyi de Mircea Eliade


Sãptãmâna 30 noiembrie – 4 decembrie

Notã: luni, 30 noiembrie nu se vor ţine cursuri
Text-suport: Maitreyi de Mircea Eliade
1. Particularităţi de structură şi compoziţie
- incipitul ex-abrupto; finalul deschis
- modernitatea structurii: jurnalul comentat
- cele trei niveluri ale scriiturii
- dubla perspectivã temporalã
2. Construcţia subiectului
- identificarea particularitãţilor de construcţie a subiectului – acţiune, tipuri de conflict, momente ale subiectului
- rezumarea unor secvenţe narative
- exprimarea opiniei personale cu privire la textul citit
3. Instanţele comunicării. Perspectiva narativă
- naraţiunea la persoana I (jurnalul, confesiunea)
- naratorul-personaj, implicat
- memoria afectivã
- subiectivitatea perspectivei narative
Temã pentru acasã: Încadrarea operei în categoria romanului modern, subiectiv (eseu structurat)

Sãptãmâna 7 – 11 decembrie

1. Recapitulare în vederea lucrării scrise semestriale
2. Lucrare scrisă semestrială
3. Discutarea subiectelor şi a modului de tratare a acestora


14 decembrie 2009 - 3 ianuarie 2010

VACANŢA DE IARNÃ


Sãptãmâna 4 – 8 ianuarie
Text-suport: Maitreyi de Mircea Eliade
1-2. Construcţia personajelor. Modalităţi de caracterizare. Tipuri de personaje
- identificarea şi ilustrarea trăsăturilor personajelor
- exerciţii de încadrare a personajelor într-o tipologie
- susţinerea / combaterea cu argumente pertinente a opiniilor critice cu privire la personajele principale
Temã pentru acasã: Evoluţia cuplului în romanul Maitreyi (eseu nestructurat)
3. Expresivitatea textului la nivel sintactic
- identificarea surselor de expresivitate în textele selectate
- redactarea unui text confesiv, în care sã valorifice resursele expresive ale sintaxei


Sãptãmâna 11 – 15 ianuarie
1.-2. Evoluţia prozei în literatura română
- discuţii pornind de la tabelul sinoptic din manual (pag. 114)
3. Evaluare sumativă

Sãptãmâna 18 – 22 ianuarie
Text-suport: Iepurele, ogarul şi copoiul de Grigore Alexandrescu

1. Temă şi viziune despre lume
- identificarea temei şi a motivelor literare
- comentarea unor secvenţe poetice
2. Poezia epică
- reactualizarea cunoştinţelor despre poezia epică
- fabula
3.Stilurile funcţionale ale limbii române
- stilul artistic (beletristic)
- stilul ştiinţific
- stilul oficial (administrativ)
- stilul publicistic
- stilul colocvial

Sãptãmâna 25 – 29 ianuarie
1.-2. Figuri semantice (tropii)
- clasificarea figurilor de stil
- exerciţii de identificare a figurilor semantice
54. Oră la dispoziţia profesorului
- încheierea mediilor


MEDII SEMESTRIALE

1. Andrei Maria Mãdãlina – 9
2. Bîrlogeanu Andrei – 6
3. Călin Nicolae Cătălin – 7
4. Cristea Ionel Cristian – 6
5. Cristea Monica – 5
6. Crivăţ Nicoleta - S.N.
7. Dună Daniela – 5
8. Duţă George Răzvan – 6
9. Ivana Mihai – 5
10. Liţă Ana – 6
11. Lixandru George Lucian – 6
12. Manu Alexandru – 6
13. Miu Marius – 5
14. Motoroi Iulian - 5
15. Niţă Elena – 7
16. Orjan Adrian – 8
17. Paţac Adriana – 7
18. Petre Valentin – 6
19. Prodan Mirela – 9
20. Puşcaşu Nina – 5
21. Stan Nicoleta Simona – 6
22. Stănculeanu Alberto – 7
23. Stănculeanu Antonela – 5
24. Stănescu Cornel – 4
25. Stoian Elena Ionela – 5
26. Stoica Ionuţ Cristian – 6
27. Şerban Ionuţ – 9
28. Ştefan Cătălin – 5
29. Toma Ana-Maria – 6
30. Ţenea Cristian – 5
31. Dumitru Alina – 4

Sãptãmâna 1 – 5 februarie
VACANŢÃ INTERSEMESTRIALÃ









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu